Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@23:46:32 GMT

آشنایی با استودیو انیمیشن پیکسار

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۲۳۹۳

آشنایی با استودیو انیمیشن پیکسار

به گزارش همشهری آنلاین، استودیو انیمیشن پیکسار یک شرکت پویانمایی رایانه‌ای سی‌جی‌آی آمریکایی است که در امری ویل، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا مستقر است. پیکسار ۲۳ فیلم سینمایی منتشر کرده‌است، که همگی توسط استودیوی استودیو سینمایی والت دیزنی از طریق ناشر والت دیزنی پیکچرز منتشر شده‌اند، اولین آنها داستان اسباب‌بازی در ۱۹۹۵ (اولین فیلم بلند CGI در تاریخ که تاکنون منتشر شده) و آخرین آنها روح در سال ۲۰۲۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان اسباب بازی ۳ معرفی انیمیشن روح محصول ۲۰۲۰ دیزنی و پیکسار

در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی خبری از توافقات صورت گرفته برای خرید پیکسار به قیمت ۷٬۴ میلیارد دلار داد. شرکت پیکسار هم‌اکنون زیرمجموعهٔ شرکت والت دیزنی است. در ۶ سپتامبر ۲۰۰۹، جایزه شیر طلایی برای یک عمر موفقیت توسط جشنواره فیلم ونیز به مدیران پیکسار، جان لستر، بِرَد بِرد، پیت داکتر، اندرو استنتون و لی اونکریچ اهدا شد. 

۵ غول پیکسار در یک قاب. ونیز ۶۶
 جان لستر، بِرَد بِرد، پیت داکتر، اندرو استنتون و لی اونکریچ شاهکارهای انیمیشن پیکسار

فهرست فیلم‌های پیکسار

۱۹۹۵    داستان اسباب‌بازی ۱۹۹۸    زندگی یک حشره ۱۹۹۹    داستان اسباب‌بازی ۲ ۲۰۰۱    کارخانه هیولاها ۲۰۰۳    در جستجوی نمو ۲۰۰۴    شگفت‌انگیزان ۲۰۰۶    ماشین‌ها ۲۰۰۷    راتاتویی ۲۰۰۸    وال-ئی ۲۰۰۹    بالا ۲۰۱۰    داستان اسباب‌بازی ۳ ۲۰۱۱    ماشین‌ها ۲ ۲۰۱۲    دلیر ۲۰۱۳    دانشگاه هیولاها ۲۰۱۵    درون و بیرون ۲۰۱۵    دایناسور خوب ۲۰۱۶    در جستجوی دوری ۲۰۱۷    ماشین‌ها ۳ ۲۰۱۷     کوکو ۲۰۱۸    شگفت‌انگیزان ۲ ۲۰۱۹    داستان اسباب‌بازی ۴ ۲۰۲۰    به پیش ۲۰۲۰    روح

کد خبر 585910 برچسب‌ها مجله کمپانی‌های فیلمسازی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: داستان اسباب بازی والت دیزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی

جوین‌وست مولف «چرندنویسی در رسانه‌ها» می‌گوید که در شلوغ بازی‌ها هدف این است که «به جای انتقال یک داستان منسجم، مخاطب با تعداد زیادی داستان، کاملا گیج شود.»

اصطلاح «شلوغ بازی رسانه‌ای» معانی مختلفی دارد؛ جلب کردن توجه رسانه‌ها به یک موضوع خاص، به ویژه زمانی که هدف، جلب نظر عمومی یا ایجاد حاشیه باشد، یا ارائه تصویری نادرست از واقعیت در اخبار و گزارش‌ها برای گمراه کردن مخاطب از جمله دلایل شلوغ بازی رسانه‌ای است. در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل آورده شده است:

جلب توجه: در دنیای شلوغ رسانه‌ها، سازمان‌های خبری همیشه در حال رقابت برای جلب توجه مخاطبان خود هستند. یک راه برای انجام این کار، گزارش اخبار به گونه‌ای است که جنجالی یا هیجان انگیز باشد، حتی اگر کاملاً دقیق نباشد.

افزایش رتبه‌بندی: رسانه‌ها در حال رقابت برای افزایش رتبه‌بندی خود هستند. اخبار جنجالی می‌تواند تعداد بینندگان یا مخاطبان را افزایش دهد، که می‌تواند منجر به افزایش درآمد از طریق تبلیغات شود.

پیشبرد یک دستور کار خاص: برخی از رسانه‌ها از راهبرد شلوغ بازی برای پیشبرد یک دستور کار خاص یا هدفی مشخص شده، مانند حمایت از یک فرد یا جریان خاص یا برای تخریب و سیاه نمایی استفاده می‌کنند.

برای مصون ماندن در مقابل شلوغ بازی‌های رسانه‌ای و کاهش احتمال فریب خوردن، باید اخبار را از منابع خبری معتبر دریافت کنیم، همچنین با بررسی اخبار از منابع مختلف و بسنده نکردن به یک منبع خبری، تصویری کامل از داستان به دست آوریم.

همیشه در خاطر داشته باشیم که نباید اخبار را کورکورانه قبول کرد بلکه محتوای خبری را با دید انتقادی بررسی کرده و جانبداری رسانه‌ای یا عدم دقت تولیدکننده محتوا را نیز در نظر بگیریم. اگر مطلبی یا تصویری در یک خبر مشکوک به نظر می‌رسد، قبل از اشتراک‌گذاری با دیگران، آن را بررسی کنیم.

به عنوان مثال هیاهوی بی‌بی‌سی فارسی در ماجرای نیکا شاکرمی برای القای یک سند دروغ، با توجه به تناقضات گزارش این رسانه، در نهایت رسوایی بی‌بی‌سی را در پی داشت و باعث تمسخر و کاهش اعتبار این رسانه شد.

در سال ۲۰۱۷ نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده ادعا کرد که رسانه‌ها «دشمن مردم» هستند. این ادعا نمونه‌ای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانه‌ای برای تضعیف اعتماد به رسانه‌ها و دشوارتر کردن مردم برای دسترسی به اطلاعات دقیق است.

همچنین در سال ۲۰۱۶ یک داستان جعلی در مورد پیتزاگیت، یک حلقه قاچاق جنسی کودکان که توسط مقامات عالی رتبه دموکرات اداره می‌شود، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. این داستان هیچ پایه و اساسی در واقعیت نداشت، اما به طور گسترده توسط برخی رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شد. این داستان نمونه‌ای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کردن مردم است.

در سال ۲۰۲۰ نیز شیوع COVID-۱۹ منجر به افزایش اطلاعات نادرست و شلوغ بازی رسانه‌ای در مورد ویروس و نحوه انتشار آن شد. برخی از مردم ادعا می‌کردند که این ویروس یک فریب است، در حالی که برخی دیگر بر این باور بودند که توسط دولت چین ایجاد شده است.

این اطلاعات نادرست منجر به سردرگمی و ترس گسترده شد، به نحوی که برخی مردم از اقدامات احتیاطی لازم برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس خودداری کردند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تشریح بخش‌های جدید «جوان ایرانی سلام» در سال ۱۴۰۳/ میکروفونی که مصداق بیت‌المال است
  • اشک‌های اورساتو در وداع با لیگ قهرمانان؛ داور ایتالیایی پس از قضاوت پاریس-دورتموند گریست
  • داستان شگفت انگیز دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا؛ قرار نبود اینجا باشی
  • آشنایی با انواع غرفه های نمایشگاهی به همراه تعرفه ساخت
  • پایان داستان امباپه و پی‌اس‌جی در چمپیونزلیگ
  • مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است